Agenda in Thunderbird Lightning

thunderbirdEen probleem in de agenda van Thunderbird en Lightning nadat afgelopen week een nieuwe update (1.0 en 1.0.1) is verschenen van de ‘Provider for Google Calendar‘. Deze add-on maakt een koppeling van agenda’s in Google met Lightning, de add-on die ervoor zorgt dat je in Thunderbird deze agenda’s kun zien en bewerken.

 

Na wat uitproberen ben ik erachter gekomen, dat de oplossing eigenlijk heel eenvoudig is.

  • Je verwijdert in het tabblad Agenda’s in Thunderbird alle agenda’s.
  • Je maakt vervolgens een nieuwe agenda (klik rechts, Nieuwe Agenda)
  • Vink ‘Op het netwerk aan’ en dan ‘Volgende’
  • Kies voor ‘Google Calendar’ en ‘Volgende’
  • Kies uit de lijst de gewenste agenda of vul in de onderste regel het Google e-mailadres in waaronder de agenda is aangemaakt.Klik “Volgende
  • Afhankelijk of je al bent ingelogd bij Google of niet kun je de agenda direct kiezen of moet je nog even bij Google inloggen.

Let er wel op dat er altijd één agenda aanwezig moet zijn. Heb je slecht één agenda in Thunderbird, dan maak je een tijdelijke agenda, verwijdert de agenda waar het om gaat en voegt deze weer toe zoals hierboven beschreven.

Dat is alles.

Heeft dit artikel ook jouw probleem met agenda weergave in Thunderbird via Lightning opgelost? Laat dan hieronder een reactie achter. Liken of retweeten mag natuurlijk ook 😉

 

 

  9 comments for “Agenda in Thunderbird Lightning

  1. Piet
    12/10/2014 at 19:30

    Beste Hans,

    Werkt perfect! Dank voor de tip.

    Piet

  2. Johan Koning
    14/10/2014 at 16:01

    Bij mij werkt het helaas niet.
    1. Omdat ik de oude agenda niet kan verwijderen.
    2. Omdat de oude agenda voorgeïnstalleerd (b)lijkt, als is Lightning én de Provider-plugin verwijder en opnieuw installeer.
    3. Omdat ik als ik de agenda via mijn gmailadres probeer opnieuw te importeren, ik geen agenda in een lijst krijg te zien…

    Erg frustrerend. Misschien zijn er mensen die dit probleem ook hebben en een oplossing weten?

  3. Johan Koning
    14/10/2014 at 16:11
  4. Wouter
    17/10/2014 at 12:29

    Ook hier sinds een week geen agenda meer (gmail).
    Optie van Johan uitgevoerd en alles weer beschikbaar.
    Super!!!

  5. Geert
    17/10/2014 at 13:29

    Werkt perfect.
    Je kan nooit de laatste agenda wegdoen (er moet altijd 1 zijn).
    Makkelijkst is om eerst een lokale agenda te maken, dan google agenda deleten, opnieuw maken en de lokale agenda deleten.

  6. Paul
    19/10/2014 at 10:04

    Beste Hans, het leek er even op dat het bij mij ook niet werkte, net als bij Johan, maar ik heb er toen eerst een testagenda bijgezet, toen de werkagenda verwijderd, opnieuw de werkagendageïnstalleerd vlgs jouw beschrijving en daarna de testagenda verwijderd. Nu werkt het weer prima!

    Dank, Paul

  7. Hans
    19/10/2014 at 16:20

    Dank jullie voor alle reacties.
    Inderdaad moet er altijd minimaal 1 agenda aanwezig zijn. Heb je er slechts 1 dan maak je tijdelijk een agenda aan, waarna je de oorspronkelijke kunt verwijderen en opnieuw kunt aanmaken.
    Ik heb dit in het verhaal hierboven inmiddels ook opgenomen.

  8. peter de with
    21/10/2014 at 23:34

    Ook hier lukte het niet, heb de provider voor google agenda gedowngrade naar 0.32 en de updates uitgezet. Vervolgens een nieuwe agenda toegevoegd en de oude gewist. Tot nu toe loop het

  9. 06/01/2015 at 09:26

    Als er nog mensen problemen mee hebben, ik heb een stap-voor-stap tutorial geschreven betreffende het synchroniseren van agenda’s in Thunderbird/Google Calender.

    http://marceljanssen2015.blogspot.nl/2015/01/google-calendar-associeren-met.html

Comments are closed.